教員紹介
-
担当科目
英語講読1・2、英語CALL1・2、基礎英文法1・2
-
専門分野
外国語としての英語教授法 TEFL/TESL Methodology
-
研究テーマ
Task-Based Language Teaching, CLIL:Content and Language Integrated Learning, Communication Strategies, 発音指導
-
研究実績
【researchmap】
https://researchmap.jp/ysrtanaka
-
【著書】
- 文部科学省. 1994. Handbook For Team-Teaching(共著) ぎょうせい.
- Willis, D. & Willis, J. 2007. Doing Task-Based Teaching (Contributor). Oxford University Press.
- International University of Health and Welfare. 2020. Clinical Scenes Update Edition. (改訂共著). National Geographic Learning.
- Communication Strategies in a Japanese Upper Secondary L2 English Classroom(口頭発表)2007. Free Linguistics Conference, the University of Sydney, Australia.
- Enhancing Pronunciation: augmented with CALL system & awareness-raising activity. (口頭発表) 2016. Meisei Professional Development Forum. Meisei University, Tokyo.
- Empowering Pronunciation: connected speech instruction in L2 English class at a Japanese University freshman level. (口頭発表) 2017. The 22nd PAAL (Pan-Pacific Association of Applied Linguistics) Conference. Hanyang University, Seoul, Korea.
-
-
学位・学歴
明治学院大学文学部英文学科 卒業(英語教育学)
University of Birmingham, UK 大学院修士 (MA for TEFL/TESL) -
職歴・学会
2016年 国際医療福祉大学総合教育センター(成田キャンパス)准教授 着任
【学会】
PAAL ((Pan-Pacific Association of Applied Linguistics) 環太平洋応用言語学会 ETJ English Teachers Japan -
メッセージ
You learn to use English only by using it. So make mistakes, and you will learn.
-
連絡先
【E-Mail】ysrtanaka*iuhw.ac.jp (*を@にかえてください)